Nils Edw. LARSEN AS
EKSTRAND VERKSTED
Steelwork - Enginework - Offshore - Ship Repair - New Building
Building of Tugs and Barges

Montering av kran

 

15. august 2012 demonterte vi vår gamle utrangerte 20 tonn kran og erstattet den med en ny 10 tonn Demag traverskran som ble heist på plass 20 meter over bakken.

Offshorekomponenter

 

Ekstrand Verksted er med på å produsere offshorekomponenter til et større prosjekt i Gorgon, Australia.

Til dette prosjektet har vi blant annet produsert;

-71 stk. bolter til Lateral Locks som er låser for å binde sammen stålkonstruksjoner. Boltene er produsert i S355J2+N og skal monteres på 1300 meter dyp.

Oppjekkbare rullebukker

 

Oppjekkbare rullebukker produsert for Pipelife A/S

Løftekapasitet 20 tonn.

Blir benyttet av Pipelife i forbindelse med produksjon av plastrør.

Support Frames


Ekstrand Verksted har produsert 11 stk. supportframes  for Bandak Risør. 

Rammene skal inngå som komponent i manifolder som skal ned på havbunn på 1300 meters dyp utenfor Angola.
Ekstrand Verksted skal, i tillegg til dette, levere utstyr som skal brukes til utvinning av gass på ENI BLOCK 15/06 prosjektet utenfor Afrika.

1/4

Slep fra Kina

 

Oppdrag for Boa Offshore A/S

 

Ved vår kai på Ekstrand Verksted åpenbarer det seg nå et uvanlig syn. Et ankerhåndteringsfartøy, montert fast på en lekter, rager over vår produksjonshall.

 

I uke 20 ankom slepet direkte fra verft i Kina. Slepet består av en nybygd neddykkbar lekter med de vitale mål: 140 meter lengde  og 36 meter bredde. Skroget, som er montert oppe på lekteren, er et ankerhåndteringsfartøy. Type VS491.

 

Vi skal bistå med avflytning av skrog samt fjerning av seafasting.

1/3

Solstraum

 

«Solstraum» er et skip på 6.519 dwt som er bygget i 1990 og tilhører rederiet Utkilen A/S «Solstraum» ankom Ekstrand Verksted fredag 21. juni med en lekkasje i propellhylsen.

For å unngå å dokke , bisto Ekstrand Verksted med å trimme skipet maksimalt for deretter å skifte hylsetetninger. I løpet av 36 timer var skipet igjen operativt.

SEn luftig og fartsfylt sammenkomst

 

Etter et år med stor innsats fra alle ansatte ble det sammenkalt til en dag med mye action. Med et oppmøte på nær 100% tegnet dette til å bli et vellykket arrangement. Dagen startet med oppmøte på Torp flyplass for 1 ½ times flytur med en 1935 modell Dakota. Etter en briefing hvor Dakota sin historie ble gjennomgått, entret vi det glinsende aluminiumsfargede flyet som er dekorert med det norske flagget. Ferden gikk opp til Rjukan hvor vi sirklet rundt den 1883 meter høye Gaustadtoppen før vi satte kursen ut mot havet og ut til Jomfruland. På veien tilbake, fløy vi over Ekstrand Verksted. Etter en fin landing på Torp Flyplass ble vi brakt ned til Sandefjord hvor vi inntok en liten matbit og en forfriskning på bryggen, før vi entret to stk. rib-båter for mer fart og spenning. Turen gikk ut til skjærgården utenfor Sandefjord-Tønsberg. Det ble en flott tur i en fantastisk skjærgård. I mørket kom vi inn Langesundsfjorden hvor vi avsluttet dagen med en bedre middag på Victoria Gjestgiveri. En flott dag med alle de ansatte på Ekstrand Verksted http://dakotanorway.no/http://www.kragerorib.no/http://www.victoriagjestgiveri.no/

 

Website made & designed for Ekstrand Verksted Bamble by Magna Consult (+47) 97600446, www.magnaconsult.no

4.png